Ünnepélyes keretek között először adták át az Agrármarketing díjat

majort
2024. 02. 12., h – 09:55

Az AGROTREND Csoport szeptemberben hirdette meg először az Agrármarketing-díjat. Ezzel a díjjal évente ismerik és jutalmazzák majd azokat a projekteket, amelyek kiemelkednek az egyedülállóságukkal, látványosságukkal és sikerességükkel. Őket szeretnék példaként állítani! Céljuk, hogy felismerjék és díjazzák a magyar agrárvilág kreatív szellemét, egyedülálló marketingkommunikációs tevékenységét.

Az elismerést olyan cégek képviselői vehették át, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az utóbbi időszakban az agrármarketing területén, akik az agrárvilág kreatív szellemét és újdonságait kiváló megjelenésükkel és ötleteikkel gazdagították egyedülálló marketingkommunikációs ötleteikkel.

Az Agrotrend Csoport ügyvezetője, Mátrai Zoltán köszöntötte a díjazottakat és a megjelent vendégeket, majd Urkom Katalin, az agrotrend.hu agrárgazdasági szakportál főszerkesztője és marketing vezetője színpadra szólította köszöntőjét követően a díjazottakat. A szakmai elismerések átadásában a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) marketingvezetője, Gál Beáta nyújtott segítséget.

Fődíjat kapott a Szomor Méhészet és a Master Good Kft. Arany minősítést kapott többek között a Minden, ami Szatmár-Bereg Egyesület. A szervezet nemrégiben alakult meg egy szolgáltató irodával és egy üzlettel kiegészítve. Ezen a helyen 40-50 tag egyszerre mutatja meg Szatmár-Bereg alkotó kultúráját. Minden tagjuk a vármegyében él, s jól ismerik a két tájegységet. A kis településeken élők számára a mindennapi megélhetés korlátozott, így a munka mellett kézművességgel és helyi termékek készítésével egészítik ki jövedelmüket. Ezért vállalkozott az Egyesület arra, hogy összefogják vidékük helyi termelőit, kézműveseit, hogy egy erős közösséget hozzanak létre. Erre egy brandet is építettek: Minden, ami Szatmár-Bereg, amely csokorba fogja a természet és az emberi kéz közösen alkotta értékeit. A hétköznapi teendők mellett tagjaiknak már nincs idejük arra, hogy reklámra költsenek és piacra járjanak értékesíteni. Így állandó megjelenési lehetőséget és egyben reklámot, marketing tevékenységet is kínálnak ahhoz, hogy még többen megismerjék őket és ezzel vármegyéjük örökségét. Üzletükben állandó megjelenési, értékesítési lehetőséget garantálnak. Egyesületük továbbá szeretné még abban is támogatni csapatukat, hogy szakmailag folyamatosan új lehetőségekkel találkozzanak. Városukba szakmai napokat szerveznek, amelyekre szakavatott előadók érkeznek, akik szívesen adják át tudásukat és segítik a brand tagjainak megerősödését. Ezeken az alkalmakon tájékozódhatnak az országos támogatási rendszerről, a pályázati lehetőségekről, illetve szakmai műhelymunkák során közös gondolkodással, együttműködéssel elindulhatnak az önfejlesztés útján. Céljuk a komplex gondolkodás, aktív értékteremtő közösség fejlesztése, kismesterségek, a kézművesség életben tartása, az egyedi portékák pozicionálása a tömegcikkekkel szemben.

Rendszeresen Tudásbővítő Napokat szerveznek, amelyekre tagjainkon kívül szívesen várják a tájegység más alkotóit, munkaadóit, önkormányzatait, hogy közösen, a szakemberekkel együtt gondolkodva érhessék el minőségi fejlődést. Pozícionálják a kistermelő üzletek fontosságát, hogy ezzel tudják megtartani a tájegységek ízvilágát, gasztronómiai értékeit. A Minden, ami Szatmár-Bereg kezdeményezése, jó gyakorlat, minta lehet másoknak arra, hogyan fogják össze a helyi termelőket, kézműveseket.

A 2023. júliusban megnyílt üzlet állandó személyes, sajtó- és socialmedia megjelenéseinek köszönhetően vendégpolcait minden negyedévben más vármegye alkotóinak és kézműveseinek munkája színesíti. Az egyesület tevékenysége nemcsak üzleti mivoltában jelenik meg, hanem céljául tűzte ki az általa képviselt értékek beépítése az oktatásba és hozzájárul a lokális társadalom identitástudat erősítéséhez is.

 

Szerző: Nagy Csilla
Forrás: Minden, ami Szatmár-Bereg: Pótor Melinda, agrotrend.hu, facebook.com/watch/Agrotrend, facebook.com/katalin.urkom
Fotó: Nagy Csilla