Miként lehet nagyobb teret nyitni a hazai élelmiszereknek? – erre a kérdésre a fejlesztés, a piacfelújítás és -építés a leginkább kézenfekvő válasz. Olyan 21. századi vásárterekre van szükség, ahol szívesen árulja portékáját a termelő és ahová szívesen járunk vásárolni – fogalmazott a Békéscsabai Térségi Vásártér ünnepélyes átadásán Feldman Zsolt.
Az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a Modern Városok Program keretében, 8,5 milliárd forint hazai forrásból megvalósult komplexum átadásán hangsúlyozta, fontos, hogy minél több magyar termelő által előállított, jó minőségű élelmiszer kerüljön az asztalokra, ezért is támogatja a kormány az értékesítési helyek megújítását. Szeretünk kényelmesen vásárolni, szeretjük, ha egy helyen minél többféle terméket megtalálunk, ha a közelben találunk parkolóhelyet. Ezekre az igényekre jó válasz a békéscsabai vásárcsarnok, ahol méltó körülmények várják az eladókat és a vevőket.
Egy kellemes program élményét nyújtja a piacra járás, ahol a termelő találkozhat a vásárlóval, és visszatérő ismerősként köszönthetik egymást. A piacon közvetlen kapcsolat alakul ki az árus és a vevő között, a bevásárlás mellett megbeszélhetik a világ dolgait. Ezért mind a kis és a nagyobb településen élők számára is fontos a vásárterek megújítása, újak építése. A helyi termelői piacok kialakítása, mint ahogyan a nagyobb vásárcsarnokok is, megkönnyítik a kistermelők által előállított élelmiszerek eljuttatását a fogyasztókhoz. Magyarországon az elmúlt évtizedben majd megháromszorozódott a termelői piacok száma – mondta el Feldman Zsolt.
Az államtitkár megfogalmazása szerint a hazai termelők helyzetének megerősítése érdekében újította meg az agrártárca az őstermelők működési környezetét és tette még kedvezőbbé adózási szabályaikat. Mindez jobb körülményekhez segített 64 ezer családi gazdaságot, ahol nagyszülők, szülők és gyermekek közösen dolgozhatnak. Könnyebb lett a közvetlen termékértékesítést végző kistermelők számára az értékesítés. Ennek a munkának az eredménye országszerte számos régi piac megújítása, újak létesítése, mint ahogyan ez Békéscsabán is történt.
Legyen büszke Békéscsaba erre a vásárcsarnokra, legyenek büszkék mindarra, ami csabai. A piac, a vásár legyen ismét az, ami régen is volt: nemcsak a bevásárlás helyszíne, hanem a pezsgő közösségi élet színtere is – mondta Feldman Zsolt.
Birtokba vehették az árusok és a vásárlók az új térségi vásárteret Békéscsabán. A korábban már meglévő, régi piac mellé új vásárcsarnok, pavilonsor, parkolóház, kerékpártároló épült, és a környezet is teljesen megújult. A térségi vásártér fejlesztése 8,5 milliárd forint hazai forrásból jött létre, amely magában foglalta egy új nagybani piac felépítését is.
Forrás: AM Sajtóiroda
Fotó: Vermes Tibor