2019-ben Spanyolországban indult el a Corteva, globális mezőgazdasági vállalat TalentA programja, melynek elsődleges célja az agráriumban dolgozó nők fejlődésének támogatása. A komplex képzési program keretén belül a vállalat széleskörű szakmai, oktatási és pénzügyi lehetőséget biztosít a résztvevők számára. A Corteva 2019 óta közel 750 mezőgazdaságban dolgozó nő számára biztosította a programban való részvételt Európa szerte.
2021 őszén érkezett a program Magyarországra, melynek megvalósításához és koordináláshoz a Corteva felkérésére csatlakozott a Magyar Női Unió. A közel féléves, többlépcsős program keretén belül a résztvevők 17 alkalmas online képzésen, majd 2022 tavaszán egy mikroprojekt versenyen vehettek részt, mely során összesen bruttó 3.250.000 Forint díjazásban részesültek. A képzést eddig összesen 20 magyar női gazdálkodó végezte el sikeresen, akik elsősorban mezőgazdasági, vállalkozási, pénzügyi és vezetői ismereteiket bővíthették a program során.
A Corteva célja a termelők és a fogyasztók életminőségének javítása és fenntartása a jövő generáció számára, melynek elengedhetetlen része a nők szerepvállalásának támogatása az agráriumban. A vállalat célja, hogy megismertesse a mezőgazdasági szakma attraktív oldalát a társadalom és a jövő generáció számára. A 2022. október 18-án, a Média Klub eseményén a Corteva bemutatta a TalentA program eddigi sikereit és mikroprojekt versenyen 1. helyezést elért Nagy Zsófia (A Fűszeres Lány) programjának megvalósulását.
„A Corteva kiemelt értékként kezeli a nőket. Nem csak társadalmunk alapját erősítik a hölgyek, de mezőgazdasági szerepvállalásuk is egyre jobban nő. A vállalat számára kiemelten fontos, hogy megismerje és felmérje a nők helyzetét és igényeit, hogy megfelelő eszközökkel tudja támogatni fejlődésüket és erre kiváló lehetőséget biztosított a TalentA program. A képzési program során számos női gazdálkodóval ismerkedhettünk meg, akik mezőgazdasági projektötletükkel elkötelezettek saját közvetlen környezetük és a fenntartható mezőgazdaság iránt. Büszkék vagyunk arra, hogy a Corteva kezdeményezésére mind a Magyar Női Unióval, mind a résztvevőkkel megindult egyfajta párbeszéd, valamint kialakult egy közösség, ahol a mezőgazdaságban dolgozó nők egymást támogatva tudnak fejlődni.” – mondta el Borsos László, a Corteva Agriscience magyarországi ügyvezető igazgatója a sajtóeseményen.
A rendezvényen nem csak a TalentA program és a mikroprojekt pályázat nyertesét ismerhették meg a résztvevők, de az interaktív fűszershow mellett Nagy Zsófia, a Fűszeres Lány brand alapítója egy pesto készítő workshoppal is kedveskedett a média képviselőinek.
A nyertes projekt célja a fűszernövények hazai kultúrájának, az otthoni termesztésnek és feldolgozásnak ismertté tétele volt. Zsófia programjának középpontjában egy olyan fűszereskert létrehozása állt, ahol az egészséges és fenntartható életmód iránt érdeklődő nők fejleszthetik tudásukat, valamint a workshopra érkező résztvevők megtanulhatják a fűszertermesztés, a feldolgozás és tartósítás rejtelmeit is.
„Kistermelőként fűszernövényeket termesztek és ezekből adalékanyagmentes fűszerkeverékeket, valamint pestokat készítek. 2018-ban kezdtem saját termékek forgalmazásába, ekkor született meg a Fűszeres Lány brand is. Nagyon fontos számomra, hogy folyamatosan fejlesszem, képezzem magam és a Corteva TalentA programja ehhez nagyban hozzájárult. Egy támogató közösség épült a képzés alatt, ahol fantasztikus nőket, termelőket ismerhettem meg.” – nyilatkozta Nagy Zsófia, a Fűszeres Lány.
„A Magyar Női Unió küldetéséhez, céljaihoz, tevékenységéhez maximálisan passzol a TalentA program – minden szinten gyümölcsöző együttműködésben vehettünk részt, ugyanis civil szervezetként nőket támogatni szakmai képzéssel, pénzügyi lehetőségekkel, hálózatépítéssel, közösségteremtéssel nem csak felemelő feladat, de hozzáadott érték, társadalmi felelősség és kötelesség is egyben. A visszajelzések pedig egyértelműen bennünket igazolnak.” – tette hozzá Nagy Erika, a Magyar Női Unió PR és kommunikációs vezetője.
A Corteva a jövőben is folytatni kívánja azon tevékenységeit, melyekkel segíteni tudja az agrár szakmai tudás elmélyítését, új partnerségek kialakítását, kapcsolatok ápolását és a folyamatos párbeszédet. A vállalat a jövőben is törekszik megteremteni azokat a platformokat, ahol az agráriumban dolgozó nők új ötleteket, üzleti- és fenntarthatósági megoldásokat oszthatnak meg egymással és a magyar társadalommal.
Forrás: Magro.hu
Fotó: Magro.hu