Kárpátaljai megbízható helyi termékek

majort
2022. 07. 03., v – 10:26

Közös márkacsaládban egyesíti a kárpátaljai megbízható helyi termékeket a Kárpátaljai Magyar Vállalkozók Szövetsége (KMVSz). A márkacsaládhoz termelők, kézművesek,a szolgáltatói szférához tartozó vállalkozások egyaránt tartoznak. 


A szövetség vezetőségének körében a tagság és ezáltal a termékpaletta bővülésével merült fel egy egységes kárpátaljai márka kialakításának gondolata 2018-ban. Ugyanezen évben el is kezdődött a márkacsalád logójának levédetése, melyet Balog István nagydobronyi grafikus tervezett. 2019-ben pályázatot írtak ki a márkacsaládba belépni kívánók számára. Egy marketing tréning elvégzése és a szükséges feltételek teljesítése után 20 bejegyzett vállalkozó lett a márkacsalád tagja. 


Magyarország Kormányának jóvoltából a Kárpátaljai Fiatal Magyar Vállalkozók Szövetsége (KFMVSz) a márkacsalád tevékenységét brandépítési folyamattal támogatja. A Pulzus Rádióban és a helyi magyar újságokban is reklámozzák a kárpátaljai helyi megbízható termékeket, hamarosan pedig videofilmek is készülnek a vállalkozásokról.  


A termékek minél szélesebb körű értékesítése céljából partnerbolt-hálózatot építettek ki. Az első partner üzlet a beregszászi DeLuxe ABC, ahol 2021 júniusában állították fel a márkacsalád polcát. Ezt követte a salánki Kész család üzlete, a kígyósi Molnár ABC, a szernyei D&D bolt. A napokban kerül helyére Makkosjánosiban a Helikon Hotel márkacsalád polca is, mely jó lehetőséget kínál arra, hogy a turisták is megismerkedjenek a helyi termékekkel. A termékek polcra jutását a fiatal vállalkozók szövetsége koordinálja. A polcokon a termelők és kézművesek esetében a termékek, szolgáltatások esetén szóróanyagok találhatók. A tervek szerint a partnerboltok számát tízre növelik, illetve az üzletek profiljához igazítják a márkapolc kínálatát. Magát a márkacsaládot idén további vállalkozásokkal akarják bővíteni. Ebben külön figyelmet kap a méhész szakág, ezen belül az egységes kárpátaljai termelői méz létrehozása, hogy a partnerbolt-hálózat bővítésével biztosítottá tegyék az üzletek folyamatos áruellátását. 


A reklámlehetőségeken kívül minden lehetséges alkalmat megragadnak arra is, hogy a termékeket a vevőközönség közvetlenül is megismerje. A márkacsalád tagjai részt vettek odahaza a Beregszászi Vásáron, a Turul Expón, a Jánosi Vadgasztronómiai Fesztiválon és a Mezőgecsei Vásáron, Magyarországon pedig az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A KMVSz és a KFMVSz szeretné, hogy a jogi háttér és feltételrendszer megteremtése után a termékek a magyarországi vásárlók számára is elérhetők legyenek. 


A márkacsaládot érintő híreket Facebookon követhetjük. 


Forrás: Tájgazda
Fotó: Tájgazda