Jubileumi kampány indul a sertés- és mangalicahús-fogyasztás népszerűsítésére

majort
2022. 02. 10., cs – 10:53

Az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a farsangi ünnepkörhöz kapcsolódva idén tizedik alkalommal népszerűsíti a sertéshús fogyasztását. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a prémium magyar fajta, a mangalica vásárlásának fontosságára.


Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy a világpiaci változások nehéz helyzetbe hozták a sertéságazatot is, hiszen az alacsony felvásárlási árak magas költségekkel párosulnak. Ebben a helyzetben a minisztérium célja, hogy az állattartók életképességét, és versenyképességét javítsa, likviditási helyzetét támogassa. A kormányzat ezért integrált módon, több beavatkozási ponton tett intézkedéseket a termékpálya hatékony működési feltételeinek biztosítása érdekében. 


Ezek az állatjóléti támogatások, kártalanítások, krízisbiztosítási rendszer bevezetése minden ágazat, közöttük a sertéságazat számára is, a 2020. évi egyszeri válságtámogatások, és a támogatott hitelkonstrukciók. A 100%-ban hazai forrásból megvalósuló állatjóléti támogatások biztosítják, hogy az állatok jó körülmények között, kiváló takarmányozási és tartási feltételek mellett kerülnek felnevelésre, valamint kiszámítható forrást jelentenek a sertéstartó gazdák számára. 2021 decemberében a kormányzat egy 100%-ban kamat- és költségtámogatott hitelprogramot vezetett be, február végéig pedig újra lehet jelentkezni a mezőgazdasági szereplőknek a krízisbiztosítási rendszer által nyújtott programba is.


Tarpataki Tamás elmondta, az elmúlt években a kampányoknak is köszönhetően a sertéshúst vissza tudták helyezni a magyar családok asztalára, annak méltó, tradicionális helyére, az egy főre jutó fogyasztás már meghaladja a 33 kg/év mennyiséget. Az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban, mintegy 200 millió forint értékben, annak érdekében, hogy ösztönözze a belföldi sertéshús fogyasztást és növelje a fogyasztók tudatosságát a vásárlások során.


Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús továbbra is biztonságos, fogyasztása a beltartalmi értékei miatt különösen fontos. A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a prémium minőségű mangalicahús kiváló élettani hatásaira is.


Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy a fajta megőrzéséért felelős állami szervekkel és az Agrármarketing Centrummal közösen új európai és belföldi piacokat épített ki.


Forrás: AM Sajtóiroda
Fotó: Unsplash