Útjára indult a Vidék Minősége Védjegy kampány

Útjára indult a Vidék Minősége Védjegy kampány. Az országos kampány az elmúlt hetekben kezdődött meg három nyugat-dunántúli szervezet együttműködésében.

Az Alpokalja-Fertő táj Vidékfejlesztési Egyesület, a Bakonyi Helyi Márka és az Éltető Balaton-Felvidék 9 hónapos kampányában azt tűzte ki célul, hogy megismertesse az érdeklődőkkel és leendő vásárlókkal a térségek védjegyes termékeit és szolgáltatásait.

A hazai kampány egy úgynevezett „Rural Quality” európai mozgalom részeként valósul meg. Ennek keretében a kontinens számos országa és térsége is azon dolgozik, hogy a helyi minőségi termékeket népszerűsítse, ezáltal a termelők és szolgáltatók gazdasági helyzetét, versenyképességét javítsa.

Hazánkban kiemelt célja a Magyar Vidék Minősége Egyesületnek, hogy a kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat előállító termelők, vállalkozások csatlakozzanak a térségi védjegyhez, így hozzásegíthessék őket ahhoz, hogy akár országos és nemzetközi piacokon is megjelenhessenek termékükkel. A védjegyhez csatlakozók számára szakmai fórumokat, rendezvényeket szerveznek, amelyen szakértőkkel, más termelőkkel találkozhatnak, tapasztalatot cserélhetnek, új ötletekkel gazdagodhatnak.

További információ a http://videkminosege.hu/hu weboldalon található, ahol adatbázis is elérhető a térségekben fellelhető védjegyes termékekről szolgáltatásokról.

Forrás: Kiss Rita, Győr-Moson-Sopron megyei területi felelős