LEADER munkaszervezet megnevezése: DUNA-PILIS-GERECSE VIDÉKFEJLESZTÉSI EGYESÜLET
VP-felhívás kódszáma: VP6 -19.2.1. - 2 -- 4-17
Jó gyakorlat/projekt elnevezése, címe: Piliscsévi Pincefalu Fesztivál, azaz PiPi Fesztivál
Megvalósítási hely pontos címe: 2519 Piliscsév, Pincefalu.
Projekt fizikai befejezésének dátuma: 2020.10.04.
Elnyert támogatási összeg: 2.796.312 Ft
Teljes projekt összeg: 3.728.419 Ft
Projekt célja: Célunk az volt, hogy a Piliscsévi Pincefalu Egyesület és Piliscsév legnagyobb rendezvényét, a Pipi Fesztivált (Piliscsévi Pincefalu Fesztivált) 2018-ban az eddigieknél még színvonalasabb módon, még szélesebb kör számára tudjuk megrendezni. Célunk volt, hogy olyan közösségi rendezvényt tartsunk, ahol minden korosztály megtalálja a számára megfelelő programot. Fontos volt továbbá, hogy a PiPi Fesztiválon olyan kulturális irányvonal is teret kapjon, ahol az érdeklődők megismerkedhetnek a térségi, ezen belül a piliscsévi hagyományokkal. Azon túl, hogy elsősorban helyi és térségi kézműveseknek adtunk lehetőséget a megjelenésre, fotókiállításunkkal további lépéseket is tettünk a helyi hagyományok megismertetésére.
Megvalósítás bemutatása/tevékenység bemutatása/eszközök beszerzésének bemutatása: Gyönyörű környezet, remek programok, fantasztikus hangulat és barátságos vendéglátás várta azokat, akik idén, július 6-7-én ellátogattak a Piliscsévi Pincefalu Fesztiválra, azaz a Pipi Fesztiválra! Július 6-án, pénteken a bemelegítő napon, 17:00-tól 10 nyitott pince várta a látogatókat, este a Werischwarer Burschen Zenekar gondoskodott a fergeteges hangulatról.
Szombat délelőtt (07-én) futóversenyen próbálhatták ki magukat a sportolni vágyók. A pincés gazdák már kora délutántól várták a borkedvelőket és a versenyen elfáradt futókat. Vendégeink bepillanthattak a helyi boros gazdák mindennapi életébe, megtekinthették a Pincefalu hangulatos présházait, borospincéit, megkóstolhatták a helyi készítésű borokat, tapasztalatot cserélhettek a szőlőtermesztéssel és borkészítéssel kapcsolatos teendőkről, emellett megismerkedhettek a szlovák néphagyományokkal. A Pipitéren folyamatos programokkal, ugrálóvárral, mini fotókiállítással, könyvbemutatóval kedveskedtünk a gyerekeknek és felnőtteknek. Az Ametist Bábszínház a Mazsola és Tádé zenés bábjátékot adta elő a kicsiknek. A mini fotókiállítás felidézte Piliscsév és a Piliscsévi Pincefalu múltját, továbbá ízelítőt adott a jelen hangulatából. A Trnka-Kökény Néptáncegyüttes szlovák néptáncokkal, az Európa bajnok Pilisi Kolibri STE pedig fergeteges táncbemutatóval szórakoztatta a nagyérdeműt. Este az ÖTKOR Zenekar hangolta a fesztiválozókat. Sztárvendég a Hiperkarma Zenekar volt! Az RHS DJ Team jóvoltából a tánc hajnalig tartott. A Fesztiválon kézművesek árulták saját készítésű portékáikat. A Piliscsévi Pincefalu Fesztivál igazi családi - baráti rendezvénnyé vált, ahol nem csak a borbarátok érzik jól magukat, hanem azok is, akik csak egy kellemes napot szeretnének eltölteni egy meseszép kis falucskában, csodálatos környezetben, a Pilis lábánál. Megítélésünk szerint az idei PiPi Fesztiválon voltak a legtöbben. Július 6-7-én vidám emberekkel, családokkal, gyerekekkel telt meg a Pincefalu. A résztvevők között nem csak a térségből érkeztek vendégek, hanem Budapestről, Tokajból, Szegedről, Szolnokról, Ajkáról, Miskolcról, Párkányból, sőt még a Felvidékről is jöttek családok és baráti társaságok.
A Pipi Fesztivál nem csak a borkultúra, a szlovák hagyományok ápolásáról, hanem a családok, barátok önfeledt kikapcsolódásáról, az emberi kapcsolatok ápolásáról, a hétköznapi gondok elhagyásáról, a Természet megszerettetéséről is szól, mindez gyönyörű környezetben, vendégszerető emberek között. A Fesztivál nem volt belépődíjas, így azok a családok is kikapcsolódhattak, akiknek anyagi lehetőségei korlátozottak. A visszajelzések, a fesztiválozók növekvő száma, a résztvevők heterogén korosztálya igazolta, hogy az idei PiPi Fesztivál programjai és környezete elnyerte a társadalom tetszését.
Innovációs elemek bemutatása: A projekt költségtételeinek és azok jellemzőinek, elvárásainak meghatározása után tételenként minimum három – de voltak olyan költségtételek, ahol 5-6 piaci résztvevőtől kértünk árajánlatot. A pályázati dokumentációhoz csatolt ajánlat kérő sablont alkalmaztuk. Ahol lehetett, helyi és térségi vállalkozóktól kértük ajánlatokat. Számos személyes és telefonon történő egyeztetés után érkeztek be a dokumentumok. Mindegyik költségtétel közül a legkedvezőbb árat adó ajánlat került kiválasztásra. A szolgáltatások, illetve a projektköltségvetés 40%-át helyi és térségi vállalkozók nyújtották. Pályázatunkban a rendezvény programjaira (ugrálóvár, bábelőadás, Hiperkarma koncert, DJ szolgáltatás) egészségügyi (mentő), higiéniai (mobil wc és kézmosó) és biztonsági (őrzés, őrszolgálat) szolgáltatásra, hang-, áram-, és rendezvénytechnikai (A Pincefalu helyi építési védelem alatt áll, az áramellátása korlátozott, csatornahálózat egyáltalán nincs) biztosításra, mobil standkellékek (információs/kínáló stand, padokkal, mobil színpad) építésére, marketingkommunikációs eszközök (molinók) és PR fesztiválpoharak beszerzésére nyújtottunk be támogatási kérelmet.
Eredmények bemutatása - jövőkép vízió: Megítélésünk szerint rendezvényünkkel nem csak Piliscsév jó hírét visszük szerte az országban, hanem a helyi vállalkozások fejlődéséhez is hozzájárulunk. A térség turizmusának fejlesztéséhez a PiPi Fesztivál egyértelműen pozitív hatással van, hiszen az elmúlt három évben sikeresen megrendezett Fesztivál óta a résztvevők visszatérő vásárlói a helyi kézműveseknek, akik termékeit a PiPi Fesztiválon ismerték meg. Több romos présház új gazdára talált, akik felújítják azokat, továbbá több hivatásszerű borász végzettségű pincés gazda szeretne a Pincefaluban rendszeresen borkóstolókat és rendezvényeket tartani. A korábbiaknál jóval több turista látogat el Piliscsévre és a környékre.
Minden olyan az ügyfél által kiemelendő szempont, mely alapján a projekt jó példaként,-jó gyakorlatként funkcionál: A Piliscsévi Pincefalu Fesztivál elsődleges célcsoportjai a szőlőtermesztés és borkészítés, és ezek hagyományai iránt érdeklődők, természetjárók, turisták, családok, felnőttek és gyerekek. Fesztiválunkra ma már nem csak a Térségből, hanem az ország minden pontjáról érkeznek vendégek. Célunk, hogy a PiPi Fesztivál minél szélesebb réteget szólítson meg. Idén is többféle kommunikációs csatornát vettünk igénybe rendezvényünk népszerűsítésére. A PiPi Fesztivál facebook oldalán már hónapokkal a rendezvény előtt bejegyzésekkel hívtuk fel a figyelmet a Fesztiválra (25.000-es elérések). A rendezvény közeledtével naponta szólítottuk meg a lehetséges vendégeket. Több méretű programplakátokkal hirdettük a térségben a Pincefalu Fesztivált. A kiadott sajtközleménynek köszönhetően nem csak a térségben, hanem országos megjelenésű lapokban, rádiócsatornán (Music FM) is programajánlóiban is szerepeltünk. A sajtóközlemény kiadása előtt médialistát készítettünk. A térség rendezvényein is elhelyeztük programjainkat. A 33-as Piacban negyed oldalas hirdetést tettünk közzé. Az Esztergom Tévében interjút készítettek velünk a PiPi Fesztiválról. A VárkapuInfo közvetítést adott a helyszínről. Útbaigazító táblák – a korábbi tapasztalatok alapján a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt helyeztünk az útbaigazító táblák, molinók elhelyezésére.