Vidékfejlesztési program a borászat érdekében

majort
2022. 10. 11., k – 10:17

Mintegy 2,6 milliárd forintos borpromóciós programot indít tervei szerint jövőre a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). A több pilléren nyugvó, hazai eredetvédett borok népszerűsítését célzó kampány a szakmaközi borpromóciós alap és az Európai Unió pályázati forrásaiból valósul meg. Brazsil Dávid, a HNT főtitkára a Magyar Nemzetnek elmondta: a Vidékfejlesztési Programban meghirdetett minőségi rendszerek promócióját segítő pályázat tervezése már korábban megkezdődött.


A pályázat jelenleg államkincstári bírálaton van, az elbírálást követően pedig elindulhat a közbeszerzési eljárás.


A főtitkár szerint az Agrárminisztériumnak jelentős szerepe van abban, hogy a hazai bor népszerűsítését ilyen mértékű anyagi forrás segíti. A promóciós programban nem közvetlenül a magyar bor népszerűsítéséről lesz szó. Az európai uniós szabályok szerint ugyanis alkoholtartalmú italt nem lehet közösségi forrásból népszerűsíteni. „Főként a fiatalokhoz szeretnénk szólni. Fel kívánjuk hívni a figyelmüket arra, hogy bort fogyasztani trendi. Meg szeretnénk ismertetni velük a magyar borkultúrát, a borvidékeket” – emelte ki Brazsil Dávid.


A fiatalok megszólítása mellett az exportpiacokon is népszerűsítené a hazai borokat a HNT. A fő cél az, hogy a rendelkezésre álló forrásokból elsősorban a visegrádi országokban, illetve Skandináviában növeljék a magyar borok jelenlétét. Lengyelország lehet az elsődleges célország, a borkereskedelmi felmérések szerint ugyanis az öt legattraktívabb piac között van Európában.


Forrás: Heves Megyei Hírlap
Fotó: Unsplash